Friday, December 25, 2009

nAk CiTe Ke XnK????HmMm...cItE jE La...

My kawan-kawan y pernah hadir dalam hidupku…

Aku ni bukanla ramai sangat kawan sbb aku pun bukannyer jenis y friendly sangat…rata-rata kawan aku adalah perempuan & aku mmg xramai kawan lelaki..kawan memangla kawan tapi u rapat ngn orang memang la sangat susah n nak memuaskan hati semua orang pun bukan nya senang beb…

Tyme sekolah rendah aku pernah rapat ngan saidatul liza,hafizah, leha,suhaini & my best friend y aku cite ari tu iaitu aishah…aku sngt rindu la kat aishah…teringin nak tau perkembangan die la…kitowang last contact tyme standard 6 tu pun jumpe tyme g bengkel upsr…ngan kwan2 y lain skang ni dah xrapat dah sebab bile naek sekolah menengah sume masuk sekolah lain..aku pulak masuk sekolah kat jerantut, SMKA TAHAP duk la asrama…kat tahap ni la aku belajar berdikari..belajar kat sini dari form1 hingga form 3 jer…antara moment indah tyme form 1, rindu suasan dalam dorm k…ader kak imah, kak sidah, najihah,izati,farah salha,khaty,ika n ramai lagi…aku paling rapat ngn jihah sbb kitowang satu kelas gak…jihah skang kat uia…dah lama jugak xcontact ngn jihah…ngan izati xrapat sangat la…rapat jugak ngan khaty tp xserapat tyme f2…huhuhu…

Then naik form 2, barula ak stat rapat ngn aini, izni, dayana & kt…tapi paling rapat ngn aini la…suke kawan ngan aini…tapi litowang pun selalu gaduh aww…ari tu bile baca balik diary y aku tulis tyme f2 & f3 kelakar giler…nk gelak terguling-guling pun ada aww…coz rupe-rupenyer aku n aini ade on & off gak dlm kitowang punyer fwenship…ader ker aku jeles ngan die bile dia kawan ngan ila…huhuhu…bile gaduh jer xcakap n xp kelas sama-sama…huhuhu…tapi aku still sayang kat aini…aini skang amik medic kat Indonesia…may Allah bless her…amin…

Haaa…antara sebab knp aku xramai kwan lelaki sbb tyme f2,hanyer ader 8 orang jer boyz dalam kelas n tyme f3 11 orang klu xsilap la…kan sekolah agama,so dah diterapkan u communicate ngan boyz bila perlu jer…ye ker???tapi nk tengok boyz n girlz tiber2 jer borak dalam kelas duk sebelah2 ker mana la ader…nak mampus kena maraha ngan senior…(rasanyer la…kuikui)..and boleh kire ngan jari jer berapa kali jer aku cakap ngn boys sepanjang 3years aku kat tahap…satu pencapaian y baik…muahahaha…

Then, pmr pun berlalu….dah masuk f4…ramai la yg mula cari hala tuju masing-masing…tukar SBP la, MRSM la…and bile aku dapat tawaran u sambung f4 kat SBP, I just accept the offer…sebabnyer hati aku bukan lagi kat tahap huhu…juz nk tukar environment pulak…supaya xbosan…sebab as what I said, aku mmg seorang mudah bosan bile stick to 1 thing…huhuhu…sebab lain nak pindah coz aini n izati pun dapat skul y sama…kawan-kawan yang lain y dapat offer pun nak pindah gak…aku dahla xbanyak kawan,so kalau sume dah pindah, aku pun nak pindah gak…huhuhu…(punyer la xtetap pendirian huhuhu)

Then ,tibela aku,aini& zati kat INTEP…pastu, untuk intake pelajar yg seterusnya izni & dayana plak menyusul kat INTEP…opppsss…lupe plak lagi sorang iaitu paan or nama glamor die kat INTEP moja…belajat kat INTEP selama 2years…hmmm,not bad kat sini…sangat best!!!!dapat try participate banyak program y xpernah ada kat Tahap dulu…tapi aku sngt bersyukur dpt skulk t TAHAP coz pe yng aku dapat kat sane mmg bnyk manfaatnyer u dipraktikkan di dunia luar…dunia TAHAP n INTEP lain…INTEP a little bit social but kat tahap suasana Islamic sngt tinggi… sangat bagus u jadi pegangan hidup…kat INTEP no boundary antr boys n girls…sume bebas nk communicate antra satu sama lain…ala-ala social gitu…kemahiran komunikasi dapat dipertingkatkan bile duk kat INTEP ni…hehehe..[ ^_^’’]

Then bile SPM dah berakhir maka berakhirla life aku sebagai pelajar sekolah…tyme result kuar, akula insane paling sedih hahaha…ye la unexpected punya result..mybe takat tu jer rezeki y aku dapat…so bersyukur kehadrat ilahi…

Then kawan2 len sume dapat offer ke pelbagai tempat…n my place of choice adalah KMM(kolej matrikulasi Melaka)..memang xnak mintak matrik kat Pahang pun,kononnya nak jauh dari rumah la…tapi sebab sangat jauh n susah nak balik,tangkap leleh gak r…kat matrik aku paling ramai ngan room mates aku n jugak kwan 1 praktikum…yang len xrapat sangat…even kawan satu aras pun xrapat sangat..skang sangat rindu nak jumpa ngan kak cah y sporting,kak dida y sempoi & awa y manis huhuhu…diowang ni memang happening glez…really enjoy selama 1year duk kat matrik..selalu kuar sama-sama g masjid tanah n jugak shoping kat mahkota parade…antara kawan praktikum y sngt rapat ngan aku n aku teringin nk jumpe adalah syida,syeena & hui shan…kitowang selalu study sesame…makan lunch sama-sama…suke3x…

So,adakah aku berkesempatan u jumpa ngan kawan2 aku yang semakin jauh u digapai…(ayat xleh blah lol)…ye la sume nyer bz ngan life masing2…may be bile sume dah settle down boleh wat reunion n selalu jumpe diowang kan…hopefully, one day aku dapat jumpe ngan diowang sume…saaayangggg diowang…(^_^)

No comments:

Post a Comment